I. Literatura podmiotu:
1. Szymborska Wisława, Schyłek wieku, dostępne w internecie: http://www.poema.art.pl/site/itm_1527_schylek_wieku.html
2. Szymborska Wisława, Radość pisania, dostępne w internecie: http://www.poema.art.pl/site/itm_37421_radosc_pisania.html
3. Szymborska Wisława, Rehabilitacja, dostępne w internecie: http://evacska.republika.pl/materialy/poezja/wislawa_szymborska/rehabilitacja.htm
II. Literatura przedmiotu:
1. Białek Małgorzata, Jak analizować i interpretować wiersze?, Warszawa: Wydanie Telbit, 2007, 103-132, ISBN 83-60848-11-1
2. Nosowska Dorota, Słownik motywów literackich, Bielsko-Biała: Wydanie Park, 2005, str. 519-623, ISBN 978-83-7446-894-7
3. Wisława Szymborska, Biblioteczka opracowań 50 Poezje, Tarnów: Wydanie Biblios, 2009, str. 15-29, 32-39, ISBN 97-883-86-5816-10
4. Ernst Mach, Analiza wrażeń, Warszawa: Wydanie PWN, 2009, str. 62-68, ISBN 97-883-011-6175-0
III. Ramowy plan wypowiedzi:
1. Teza
- omówienie pojęć: indywidualność, twórca
- opis rodzajów wierszy
2. Prezentowanie argumentów:
- Unikalne pytania i refleksje autorki Wisławy Szymborskiej w wierszu "Schyłek wieku"
- Kreowanie własnego innowacyjnego świata - magiczna moc słów w utworze "Radość pisania"
- Refleksje na temat przemijania w wierszu pt "Rehabilitacja"
3. Wnioski:
- znaczenie twórcy i jego dzieł we współczesnym świecie
- cytaty z wierszy: "Schyłek wieku", "Radość pisania", "Rehabilitacja" Wisławy Szymborskiej
Pokaż indywidualność twórczą Wisławy Szymborskiej jako poetki współczesnej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz