Konspekt prezentacji, to ułoży wg. określonych zasad spis literatury oraz plan wydarzeń dotyczący prezentacji maturalnej. Konstrukcja konspektu: bibliografia (literatura podmiotu oraz przedmiotu), ramowy plan wydarzeń.
Przykład konspektu prezentacji: 
I.  Literatura podmiotu:
a)  Czesław Miłosz, Campo di Fiori, Poezje, Warszawa: Wydanie Czytelnik,1988 
b)  Hanna Krall, Zdążyć przed Panem Bogiem, Kraków: Wydanie Literackie, 1989 
c)  Lista Schindlera , reż. Steven Spielberg, 1993 (film) 
d)  Ucieczka z Sobiboru, reż. Jack Gold, 1987 (film) 
II.  Literatura przedmiotu: 
a)  Aleksander Fiut, Czesława Miłosza autorytet przekorny, Warszawa: Wydanie Literackie, 1981, str. 104-108 
b)  Śliwińska Dorota, Historia pamięci w Zdążyć przed Panem Bogiem Hanny  Krall, Polonistyka, Wrocław: Wydanie Greg, 1993, nr 4, str.215-220 
c)  Juliusz Słowiński, Słownik terminów literackich, pod redakcją tegoż,  Zakład Narodowy im.Ossolińskich, Wrocław, 2002 ISBN 83-04-04615-6, str.  14, 203 
d)  Irena Maciejewska, Męczeństwo i zagłada żydów w zapisach literatury  polskiej, Łódź: Wydanie KAW 1988, str. 37-40, 215-220,369-378.
III.  Plan ramowy: 
- Teza: Holokaust to kataklizm XX wieku 
1.  Wstęp: 
a) zdefiniowanie pojęć „Holokaust” oraz „antysemityzm”. 
b) geneza Holokaustu w okresie wojennym.
2.  Rozwinięcie: 
a)  Campo di Fiori jako rozłam społeczny wobec oblicza wojny i Holokaustu : 
-  odmienne światy w obliczu zagłady.
-  brak porozumienia społeczeństwa, obojętność na ludzką krzywdę. 
b)  Obraz Holokaustu jako kataklizmu XX w. przedstawiony w „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall: 
-  analiza wypowiedzi Marka Edelmana dotyczących metod niemieckich stosowanych wobec więźniów. 
-  sposoby pomocy jednostek zlagrowanych . 
-  Postawy międzyludzkie panujące w obozie. 
c)  Holokaust i Żyd w ówczesnych czasach na podstawie Listy Schindlera w reż. Stevena Spielberga:
-  stosowanie wizualnej selekcji medycznej więźniów.
-  humanitaryzm tytułowego bohatera: uratowanie życia 1100 Żydom
d)  Ucieczka z Sobiboru Jacka Golda jako odzwierciedlenie dramatycznych wydarzeń obozowych: 
-   nieludzkie warunki panujące podczas transportów b) idee zrywu w celu ucieczki z obozu. 
3.  Zakończenie: 
a)  Holokaust to brutalność, mord na milionach Żydów. 
b)  różne ujęcia holokaustu w literaturze i filmie.
IV. Załączniki: 
a)  aneks z cytatami. 
b)  opowieść oparta na faktach autentycznych. 
c)   płyta CD zawierająca fragmenty z filmów Lista Schindlera i Ucieczka z Sobiboru, czas trwania 3 minuty.