I. Literatura podmiotu
1. Kubiszewski Piotr, Chip, Wrocław: Wydanie Vogel, 2004
2. Plotek, Michał Wiśniewski: mówi I reproduktor IV RP!, [on-line], dostęp: 26.09.2010, dostępne w internecie: http://www.plotek.pl/plotek/1,79592,4701196.html
3. Halicki Andrzej,
Halicki: "Tusk jest Mojżeszem, który przeprowadza nasz lud przez Morze Czerwone", [on-line], dostęp: 26.09.2010, dostępne w internecie: http://www.wpolityce.pl/view/2211/Halicki___Tusk_jest_Mojzeszem__ktory_przeprowadza_nasz_lud_przez_Morze_Czerwone_.html
4. KŚ, Użytkownicy torrentów mają przechlapane, [on-line], dostęp: 26.09.2010, dostępne w internecie: http://www.fakt.pl/Uzytkownicy-torrentow-maja-przechlapane,artykuly,83464,1.html
II. Literatura przedmiotu
1. Queneau Raymond, Ćwiczenia stylistyczne, Warszawa: Wydanie Świat Literacki, 2005, str. 35-38, ISBN 83-88612-98-0
2. Bakuła Kordian, Kształcenie Językowe. Tom 5(15), Wrocław: Wydanie Uniwersytet Wrocławski, 2007, str.112-114, ISBN 0239-6661
3. Szul Roman, Język Naród Państwo Język jako zjawisko polityczne, Warszawa: Wydanie PWN, 2009, str. 265-281, ISBN 978-83-01-15793-7
III Ramowy plan wydarzeń:
1. Teza:
a) wyjaśnienie zagadnienia - środki stylistyczne
b) rodzaje środków stylistycznych (epitet, aforyzm, anafora, alegoria etc)
2. Kolejność prezentowania argumentów
3. Duża ilość użytych w tekście magazynu komputerowego "Chip" określeń równoznacznych - laptop, notebook, czy komputer, pc. Występowanie synonimów w gazecie, to efekt tematyki magazyu opisującego sprzęt komputerowych i nowości technologiczne IT.
4. Opisywanie gwiazd prezentując ich niezwykłość bądź ułomność, przy pomocy epitetów - 'gorąca jak piekło, czysta jak anioł', '...I reproduktor IV RP!' w portalu prasowym "Plotek"
5. Częste porównania osób związanych z polityką - "Tusk jest Mojżeszem, który przeprowadza nasz lud przez Morze Czerwone", czy "Tusk jest jak Gierek" w wywiadzie dla „Polski The Times”
6. Animizacja niezwykle częstym środkiem stylistycznym ożywiającym emocje czytelników - "Użytkownicy torrentów mają przechlapane" Fakt
7. Porównanie wizji literackiej z rzeczywistości.
8. Wnioski:
a) znaczenie środków stylistycznych w mediach
b) tajemnicze znaczenie bodźcem do poznawania historii
W pełni temat brzmi: Językowe środki wyrazu w prasie młodzieżowej. Zanalizuj język wybranych czasopism
Językowe środki wyrazu w prasie młodzieżowej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Swietny blog. Będę go polecał dalej.
Prześlij komentarz