Bitwa jako temat literacki, malarski oraz filmowy.

I. Literatura podmiotu
1)  Heller Joseph, Paragraf 22, Szczecin: Wydanie Albatros, 2008, ISBN 978-83-7359-803-4
2)  Sienkiewicz Henryk, Krzyżacy, [film], Warszawa: 1960
3)  Sienkiewicz Henryk, Ogniem i mieczem, [film], Warszawa, 1999
4)  Szekspir William, Tytus Andronikus, Poznań: Wydanie Zielona Sowa, 1997, ISBN 83-86740-63-9
5)  Tolkien John Rondla, Władca pierścieni – Powrót króla, Warszawa: Wydanie Amber, 2002, ISBN: 83-7245-889-8
6)  Vonnegut Kurt, [film], USA, 1972

II. Literatura przedmiotu
1)  Długosz Jan, Roczniki, Warszawa: Wydanie Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2005, str. 31- 49, ISBN 83-7306-317-0
2)  Kopaliński Władysław, Słownik Symboli, Wrocław: Wydanie Arcana, 1980, str. 25-31
3)  Black Jeremy, 70 największych bitew świata, Warszawa: Wydanie Bellona, 2007, str.65-80, ISBN 97-883-111-0532-4

III Ramowy plan wydarzeń:

1)  Teza:
      a) zobrazowanie znaczenia scen balistycznych
2)  Kolejność prezentowania argumentów
3)  Konflikt zbrojny w słynnej amerykańskiej powieści "Paragraf 22". Przedstawienie obrazu II wojny światowej w świetle głupoty i absurdów ludzkich.
4)  Próba odpowiedzi na pytanie, czy wojna może być piękna? Odpowiedź podparta przykładami z powieści Williama Szekspira
5)  Zerwanie warunków pokojowych przez Krzyżaków i zaostrzenie konfliktu dążącego do wojny z Polską. Adaptacja filmowa, scenariusz, itp. Zastanowienie się nad możliwościami obrazowania w kinie.
6)  Chęć przywrócenia pamięci pokolenia i czasu chwały ojczyzny zobrazowane w inscenizacji filmowej Sienkiewicza - Ogniem i mieczem
7)  Wielka wojna o pierścień w opowieści "Władca pierścieni - Powrót króla"
8)  Obraz absurdu okrucieństw wojny w filmie "Rzeźnia nr.5"
9)  Porównanie wizji literackiej z rzeczywistości.
10)  Wnioski:
      a)  potrzeby ukazywania scen batalistycznych
      b)  tajemnicze znaczenie bodźcem do poznawania historii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz